• ЈПД

#687: МИХАЈЛО ПУПИН – ОД ПАШЊАКА ДО ВЕЧНЕ СЛАВЕ

Опште информације

  • Наставник:
    Милана Ракић
  • Назив школе:
    Допунска школа на српском језику Берлин
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Лесковац
  • Предмет:
    Српски језик, Моја отаџбина Србија, Основи културе српског народа
  • Одељење:
    четврти, пети, шести
  • Број ђака:
    13
  • Тип часа/наставе:
    Пројекат
  • Облик рада:
    Индивидуални, групни, фронтални

Циљ и исходи наставе

Упознавање са ликом и делом Михајла Пупина, стицање и откривање сазнања уз употребу нових технологија, развијање језичких вештина, сарадње, активног учешћа, нових начина рада и самопроцене.
Ученик ће бити у стању да разуме књижевно дело у аутобиографском контексту, презентује најзначајније податке о Пупину, чита ћирилички текст, разуме прочитано, тумачи поступке књижевних ликова, процењује и износи своје ставове о њима, сачини план текста, изражава утиске, сазнања и сећања техником по избору.


Детаљан опис

Наставна јединица МИХАЈЛО ПУПИН – ОД ПАШЊАКА ДО ВЕЧНЕ СЛАВЕ припремљена је и спроведена по Посебном програму основног образовања и васпитања у иностранству. Целокупан ток вођен је по принципима интегративне и пројектне наставе, организоване на даљину.
Међупредметно повезивање спроведено је кроз три предмета:
1. Српски језик
2. Моја отаџбина Србија
3. Основи културе српског народа
Активности предвиђене пројектом: најава пројекта, формулисање задатака и начина прикупљања информација, формирање група и израда плана активности, прикупљање материјала за презентацију, селекција материјала, договор о начину комуникације током припреме и одржавања часова, реализација наставне јединице и евалуација кроз радове, игре, разговоре и домаће задатке.
Након обостране израде радова и постављања на Padlet (ученици), YouTube, Slideserve, Genilally (наставник), организован је час на алату Zoom, где су презентовани примери, спроведени разговор, анализе и понављање кроз интерактивне игре. Евалуација је спроведена путем домаћих задатака и на алату Гугл упитници.


Платформе и опрема

Платформа за учење Гугл учионица и алати за сарадњу и дељење Zoom и Padlet.
Средства и опрема:
‘’Српски великани - Михајло Пупин’’, Ивана Суботић, ‘’Пчелица’’ Чачак
‘’Маша и Раша – Речи чаробнице’’, читанка за 4. разред основне школе, Радмила Жежељ Ралић,‘’Клет’’ Београд

Лаптоп, мобилни телефон


Дигитални алати

Гугл учионица
Гугл упитници
Алати за сарадњу и дељење
https://zoom.us/
https://padlet.com
Алати за креирање и обраду презентација и материјала
https://www.freescreenrecording.com/
Windows Movie Maker
Microsoft PowerPoint
Sound Forge
https://pixabay.com/
https://view.genial.ly
https://www.slideserve.com/
https://www.youtube.com
Paint
Artweawer
https://wordwall.net
https://www.jigsawplanet.com


Литература

‘’Српски великани - Михајло Пупин’’, Ивана Суботић, ‘’Пчелица’’ Чачак
‘’Маша и Раша – Речи чаробнице’’, читанка за 4. разред основне школе, Радмила Жежељ Ралић,‘’Клет’’ Београд


Самопроцена часа

Евалуација часова је извршена на основу анализе остварених исхода и резултата у Гугл упитнику. Већина ученика течно чита ћирилички текст. Сви пишу ћирилицом, добро разумеју прочитано, тумаче поступке књижевних ликова, процењују их и износе своје ставове о њима, презентују нове речи и податке из обрађеног одломка и текстова, изражавају утиске, сазнања и сећања материјалом и техником по избору.


Оцена ученика

Ученици су се још за време онлајн часова изразили веома похвално о њима, а затим то потврдили и у послатим порукама наставнику. Сем наученог, важан сегмент су им били дружење и учење кроз онлајн игру.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су се трудили да прате децу у испуњавању задатака и поштовању задатих рокова. Такође су се анагажовали да све добро протекне са техничке стране за време одржавања часова.


Предности и потешкоће за наставнике

Предности овог вида наставе су мноштво могућности (доступни материјали, алати, платформе, апликације) да представите наставну једницу на знатно креативнији начин од уобичајеног и учините је деци занимљивом и блиском. У школи често нема услова за такав рад. Потешкоћа је било у интернет конекцији код једног ученика.


Предности и потешкоће за ученике

Деци је овакав вид наставе занимљив, близак због свакодневне употребе нових технологија, прија им што се виде са другарима, учествују са пуно ентузијазма у свему, радују се резултатима у онлајн играма, које сам припремила ради провере усвојених садржаја. Потешкоћа је мало било код поштовања задатих рокова јер, сем српске допунске наставе, они похађају и редовне немачке школе, па им ово нису једини задаци које треба да ураде.


Коментар

У времену пандемије вируса Ковид 19, невидљивог непријатеља са којим се суочило човечанство, просветни радници су у измењеним околностима морали да наставе свој просветитељски пут.
Почетак није био нимало лак. Под велом страха за живот, морало се даље. Нови програми, платформе, апликације, обуке, поруке, савети, несналажење с обе стране, проблеми и израњања из њих, али смо сви показали да из овога излазимо јачи и богатији. Креативношћу и радом желимо да усмеравамо будући свет јер у рукама наставника заиста јесте магија.
Магија је у речима, слици и звуку, она је у подршци, упутству, охрабрењу детета да превазиђе и заборави стварност и упусти се с наставником у чаробни свет знања. Она је у осмеху, похвали и речима да је ново сутра боље од претходних.
Чаролија је у учионици, али док не крочимо поново у њу, богатићемо се новим сазнањима у виртуелном свету и образовни процес креирати магијом нашег знања и љубави.
Иако тешка, ова животна ситуација отворила је свима нове прилике и погледе на живот.

Милана Ракић