Михајло Пупин - од пашњака до вечне славе, приказ наставног тока лекције.pptx
https://www.youtube.com/watch?v=LvWRljfb5wI
https://www.slideserve.com/Srpskaskolaber
https://wordwall.net/resource/2528004
https://wordwall.net/resource/2528591/spoji-re%c4
Упознавање са ликом и делом Михајла Пупина, стицање и откривање сазнања уз употребу нових технологија, развијање језичких вештина, сарадње, активног учешћа, нових начина рада и самопроцене.
Ученик ће бити у стању да разуме књижевно дело у аутобиографском контексту, презентује најзначајније податке о Пупину, чита ћирилички текст, разуме прочитано, тумачи поступке књижевних ликова, процењује и износи своје ставове о њима, сачини план текста, изражава утиске, сазнања и сећања техником по избору.
Наставна јединица МИХАЈЛО ПУПИН – ОД ПАШЊАКА ДО ВЕЧНЕ СЛАВЕ припремљена је и спроведена по Посебном програму основног образовања и васпитања у иностранству. Целокупан ток вођен је по принципима интегративне и пројектне наставе, организоване на даљину.
Међупредметно повезивање спроведено је кроз три предмета:
1. Српски језик
2. Моја отаџбина Србија
3. Основи културе српског народа
Активности предвиђене пројектом: најава пројекта, формулисање задатака и начина прикупљања информација, формирање група и израда плана активности, прикупљање материјала за презентацију, селекција материјала, договор о начину комуникације током припреме и одржавања часова, реализација наставне јединице и евалуација кроз радове, игре, разговоре и домаће задатке.
Након обостране израде радова и постављања на Padlet (ученици), YouTube, Slideserve, Genilally (наставник), организован је час на алату Zoom, где су презентовани примери, спроведени разговор, анализе и понављање кроз интерактивне игре. Евалуација је спроведена путем домаћих задатака и на алату Гугл упитници.
Платформа за учење Гугл учионица и алати за сарадњу и дељење Zoom и Padlet.
Средства и опрема:
‘’Српски великани - Михајло Пупин’’, Ивана Суботић, ‘’Пчелица’’ Чачак
‘’Маша и Раша – Речи чаробнице’’, читанка за 4. разред основне школе, Радмила Жежељ Ралић,‘’Клет’’ Београд
Лаптоп, мобилни телефон
Гугл учионица
Гугл упитници
Алати за сарадњу и дељење
https://zoom.us/
https://padlet.com
Алати за креирање и обраду презентација и материјала
https://www.freescreenrecording.com/
Windows Movie Maker
Microsoft PowerPoint
Sound Forge
https://pixabay.com/
https://view.genial.ly
https://www.slideserve.com/
https://www.youtube.com
Paint
Artweawer
https://wordwall.net
https://www.jigsawplanet.com
‘’Српски великани - Михајло Пупин’’, Ивана Суботић, ‘’Пчелица’’ Чачак
‘’Маша и Раша – Речи чаробнице’’, читанка за 4. разред основне школе, Радмила Жежељ Ралић,‘’Клет’’ Београд
Евалуација часова је извршена на основу анализе остварених исхода и резултата у Гугл упитнику. Већина ученика течно чита ћирилички текст. Сви пишу ћирилицом, добро разумеју прочитано, тумаче поступке књижевних ликова, процењују их и износе своје ставове о њима, презентују нове речи и податке из обрађеног одломка и текстова, изражавају утиске, сазнања и сећања материјалом и техником по избору.
Ученици су се још за време онлајн часова изразили веома похвално о њима, а затим то потврдили и у послатим порукама наставнику. Сем наученог, важан сегмент су им били дружење и учење кроз онлајн игру.
Родитеља
Родитељи су се трудили да прате децу у испуњавању задатака и поштовању задатих рокова. Такође су се анагажовали да све добро протекне са техничке стране за време одржавања часова.
Предности овог вида наставе су мноштво могућности (доступни материјали, алати, платформе, апликације) да представите наставну једницу на знатно креативнији начин од уобичајеног и учините је деци занимљивом и блиском. У школи често нема услова за такав рад. Потешкоћа је било у интернет конекцији код једног ученика.
Деци је овакав вид наставе занимљив, близак због свакодневне употребе нових технологија, прија им што се виде са другарима, учествују са пуно ентузијазма у свему, радују се резултатима у онлајн играма, које сам припремила ради провере усвојених садржаја. Потешкоћа је мало било код поштовања задатих рокова јер, сем српске допунске наставе, они похађају и редовне немачке школе, па им ово нису једини задаци које треба да ураде.
У времену пандемије вируса Ковид 19, невидљивог непријатеља са којим се суочило човечанство, просветни радници су у измењеним околностима морали да наставе свој просветитељски пут.
Почетак није био нимало лак. Под велом страха за живот, морало се даље. Нови програми, платформе, апликације, обуке, поруке, савети, несналажење с обе стране, проблеми и израњања из њих, али смо сви показали да из овога излазимо јачи и богатији. Креативношћу и радом желимо да усмеравамо будући свет јер у рукама наставника заиста јесте магија.
Магија је у речима, слици и звуку, она је у подршци, упутству, охрабрењу детета да превазиђе и заборави стварност и упусти се с наставником у чаробни свет знања. Она је у осмеху, похвали и речима да је ново сутра боље од претходних.
Чаролија је у учионици, али док не крочимо поново у њу, богатићемо се новим сазнањима у виртуелном свету и образовни процес креирати магијом нашег знања и љубави.
Иако тешка, ова животна ситуација отворила је свима нове прилике и погледе на живот.
Милана Ракић