• ЈПД

#570: Пуно тога могу сам иако сам првак!

Опште информације

  • Наставник:
    Драга Спасеновић
  • Назив школе:
    Љуба Ненадовић, Београд (Чукарица)
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Београд-Чукарица
  • Предмет:
    Српски језик и књижевност, Математика, Свет око нас, Музичка култура, Ликовна култура,
  • Одељење:
    I3
  • Број ђака:
    28
  • Тип часа/наставе:
    Обрада наставне јединице
  • Облик рада:
    Фронтални

Презентација

prezentacija.pptx

Корисни линкови

На каналу ,,Кућна учионица налази се преко 50 видео садржаја из различитих предмета:
Линк за приступ каналу:
https://www.youtube.com/channel/UC7YiSccYe0sjSwyECs9aAeA

 


Циљ и исходи наставе

- Стицање нових знања и применa наученог
- Приближавање апстрактних појмова помоћу очигледних садржаја
- Оспособљавање ученика за самостално учење и обављање задатака
- Пружање подршке родитељима у улози ,,учитеља“
- ,,Оживљавање” наставе у кућним условима
- Прилагођавање наставе на даљину ученицима раног школског узраста, техничкој опремљености и предзнањима родитеља и ђака


Детаљан опис

1. Давање кратких и јасних инструкција путем вајбер групе
2. Праћење видео садржаја на каналу ,,Кућна учионица“ (Канал је ауторски рад учитеља.)
Линк за приступ каналу: https://www.youtube.com/channel/UC7YiSccYe0sjSwyECs9aAeA
3. Усмеравање на додатне видео и аудио садржаје, за наставне јединице које нису обухваћене каналом
4. Редовно праћење напредовања ученика и давање повратне информације (Ученици су уз помоћ родитеља све активности бележили камером и достављали на преглед. Радови су прикупљани путем viber контакта и електронске поште.)
5. Развијање мотивације за рад презентовањем индивидуалних радова и израдом заједничких пројеката.
Ученици првог разреда нису оспособљени за самостално стицање знања и испуњавање захтева. Они поседују елементарно знање потребно за руковање техничком опремом. Умеју да користе телефон али не и рачунар.
Родитељи су новим обликом наставе додатно оптерећени будући да морају испрате све што је ван могућности учитеља.
Савремени софтвери нуде нове могућности едукације али захтевају додатно ангажовање родитеља и деце како би се оспособили за њихову примену. Из тог разлога их нисмо користили.
Из наведених околности формиран је примаран циљ:
Обезбедити једноставан приступ свим информацијама, растеретити родитеље, осамосталити ученике и истовремено их мотивисатин за рад у новим условима који не нуде испуњавање свих потреба деце раног школског узраста.


Платформе и опрема

Рачунар, вајбер, електронска пошта, Youtube


Дигитални алати

PowerPoint, Photoshop, Wondershare filmora, Voice recor, Game bar - користили су за израду видеа


Литература

Електронски уџбеници за први разред издавачке куће Фреска


Самопроцена часа

Напредовање ученика и ниво ангажовања су показали да су деца мотивисани за рад, да је облик наставе јасан, прегледан, очигледан и пружа могућност самосталног обављања постављених захтева.
Јасни захтеви и садржаји обухваћени једном видео презентацијом по наставној јединицие (без смерница на разне линкове и веб странице) обезбедили су свакодневно праћење наставе и обављање задатака без нејасноћа.


Било је подршке од

Нисам имао/ла подршку


Предности и потешкоће за наставнике

Недостаци:
1.Веће ангажовање учитеља (припрема садржаја и прегледање задатака) - више од 10 сати дневно.
2. Отежано праћење резултата рада ученика
Ђаци су слали своје радове у облику фотографије и видео-записа који су понекад били незадовољавајуће видљивости.
3. Објективна процена знања ученика
Настава на даљину не може обезбедити поуздану повратну информацију о самосталном раду и нивоу постигнућа ученика.
Предности:
Одсуство ометајућих фактора у настави и постизање пуне продуктивност


Предности и потешкоће за ученике

Предности за ученике:
1. Могућност самосталног стицања знања
2. Стицање знања путем наставе обогаћене забавним и пријемчивим садржајима
3. Могућност сталног враћања обрађеним садржајима (предавањима учитеља)
4. Прилагођеност наставе индивидуалном темпу напредовања и кућним условима
5. Развој нових вештина (самоедукација, руковање техником...)
Потешкоће за ученике:
1. Неадекватна техничка опремљеност ученика
2. Неадекватни кућни услови за учење на даљину
3. Изостајање подршке родитеља